torsdag 10 juni 2010

Anne Rice - Merrick

Nu har jag avslutat den sjunde delen, Merrick, i Vampire Chronicles. Om man som jag har läst delarna före denna bok så känner man till de personer som är med: David Talbot, Louis de Point du Lac och Lestat de Lioncourt. En ny karaktär är Merrick Mayfair.

Kort beskrivet handlar boken om att David berättar för häxan Merrick att Louis vill komma i kontakt med Claudia, som dog i En vampyrs bekännelse. I boken får man lära känna Merrick och veta mer om hennes bakgrund.

Jag vet inte riktigt vad jag ska ge boken för betyg. Jag gav The Vampire Armand en trea i betyg för att den var så seg i början. Den här boken var egentligen aldrig seg men jag saknade det där Anne Rice-drivet i den. Det tog lite för länge innan det hände något vilket ledde till att den ibland kändes för tråkig. Jag saknade karaktären Lestat också som inte var med särskilt mycket. Dock var det trevligt att stifta bekantskap med Louis igen.

Betyg: 3.5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar