tisdag 15 juni 2010

Mari Jungstedt - I Denna Ljuva Sommartid


Igår kväll läste jag ut I denna ljuva sommartid och det var mest på grund av att slutet var riktigt spännande. Boken handlar om hur en campande snickare som blir skjuten på stranden, först i huvudet och sedan ett flertal skott i magen. Anders Knutas är på semester just då och det blir Karin som får ta hand om det istället tills han återvänder.

Jag tycker att Jungstedt blir bättre och bättre för varje bok. Den du inte ser och I denna stilla natt är mina favoriter av henne så här långt. Spänningen stegras i den här boken och bihistorier vävs samman men just bihistorien tycker jag var lite förvirrande. Det tog ett tag innan jag förstod vad som menades men egentligen är det väl det som är lite meningen med deckare. Man ska inte förstå allting på en gång.

Hursomhelst. Riktigt bra och hon tog ut svängarna i slutet på ett intressant sätt.

Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar